Airbnb arba trumpalaikė butų nuoma vis dažnesnis pasirinkimas keliaujant, atostogaujant ar vykstant į darbo keliones. Daugybė priežasčių lemia tokį pasirinkimą, tačiau šį kartą ne apie tai. Šiandien truputis apie vidinę „virtuvę“, apie tai ko nepagalvojate jūs, kaip svečiai, ir dėl ko mintyse jus apibamba šeimininkai. Dalinuosi keliais paprastais, atrodytų savaime suprantamais patarimais, kuriuos paprastai pamiršta svečiai. Pati jau daugiau nei 3 metus esu Airbnb Superhost (Superhost = teigiamai įvertintas šeimininkas), tad patarimai iš asmeninės patirties.
Praneškite, kada atvykstate
Nuomuojantis butą Airbnb, turėkite omenyje, kad šeimininkas greičiausiai ten negyvena ir jam reikia laiko atvykti iki buto jus įleisti. Ir jis taip pat yra žmogus, kuris turi savo planų bei darbų. Todėl idealu, kuomet informuojate šeimininkus apie savo apytikslius planus. Jei šeimininkas prašo parašyti ar paskambinti kažkiek laiko prieš atvykimą, taip ir padarykite. Pavyzdžiui, žinodama, jog svečio lėktuvas nusileidžia 16 val, o iki mano miesto jam dar apie dvi valandas, galiu drąsiai iki 18 val užsiimti įvairiais reikalais ar net išvykti už miesto. Iki mano tolimiausio buto yra 15 min automobiliu, tad tikrai nemalonu, kuomet svečias paskambina ir sako, jog jis jau prie durų.
Net jeigu šeimininkas atsiunčia informaciją su self-checkin informacija, vis tiek reikėtų įspėti apytikslį atvykimo laiką, o atvykus informuoti, kad sėkmingai patekote į butą. Šeimininkui tuomet ramu, jog viskas gerai, o jūs nesitrinat aplink pastatą bandydami rasti įėjimą vidury nakties.
Prireikė nakvynės po vidurnakčio – eikite į viešbutį
Butus nuomojantys žmonės yra … žmonės. Ir naktį jie miega. Tad jei po vidurnakčio sugalvojote, kad reikia nakvynės, net nesivarginkite skambinti ar rašyti žinučių, šansų, kad padoraus buto šeimininkas jus priims, tikrai mažai. Man asmeniškai besikreipiantys po vidurnakčio nekelia pasitikėjimo – po vakarėlio prireikė ploto pratęsimui? Ačiū, ne, tokio svečio man nereikia. Tuo labiau, jog paklausa po vidurnakčio yra iš vietinių, tikrai ne turistų. Tad jei nakvyne susirūpinot tik naktį, eikite į viešbučius, kurie turi visą parą dirbantį registratūrą.
Šioje vietoje nereikėtų maišyti vėlyvo atvykimo. Svečių, kurie atvyksta vėlai ar net paryčiais, tikrai būna. Vėlyvas skrydis, vėluojantis autobusas, renginys ir pan. Būna skambina žmogus 18 valandą vakaro, sako va jau sėsiu į mašiną Taline ir lekiu, būsiu vidurnaktį, priimsit? Ir priimu, nes sutarta iš anksto, žinau, kada ir ko laukti.
Jei ką sugadinote – praneškite
Visi mes žmonės ir visko būna. Ir puodelis iškrenta iš rankų, ir lėkštę plaunant sudaužome, ir ant kilimo vyno išpilame. Ir tai nėra pasaulio tragedija. Tačiau jūs daug geriau pasirodote, kuomet pranešate šeimininkui apie nelaimę, sugadintą daiktą, atsiprašote, patikinate, jog tai atsitiko netyčia, jei kažką rimčiau „prisidirbate“, pasiūlote atlyginti nuostolius. Kai žmogus atgailauja, viską jam atleidi. Tuo tarpu bandžiusį pasprukti pabrukus uodegą, nulinčiuoji mintyse ir sistemoje – paliekami blogi atsiliepimai, pateikiama paraiška nuostoliams padengti.
Nedėkite šlapių indų į spinteles
Tai vienas labiausiai erzinančių svečių įpročių. Neįsivaizduoju, ar kas realiai taip daro savo namuose, nes sunku patikėti, kaip galima išsitraukti iš spintelės varvančią lėkštę ir dėti į ją maistą. Spėju, jog taip elgiamasi tik svečiuose, nenorint šalia plautuvės palikti viso kalno lėkščių. Bet man geriau jau kalnas, nei vėl traukti viską iš spintelių ir visus indus šluostyti.
Jei kyla klausimų – pirmiau peržiūrėkite pateiktą informaciją
Nėra labiau erzinančio dalyko, kaip į penkis klausimus iš eilės atsakyti papildant, jog plačiau apie tai yra namų informacijos segtuve. Daugelis šeimininkų namuose palieka segtuvą su reikalinga informacija – wifi slaptažodžiu, taksi numeriais, vietomis, kur galima pavalgyti ar kur artimiausia parduotuvė. Tad pirmiau peržiūrėkite segtuvą ir tik neradus informacijos jame, kreipkitės į šeimininkus.
Praneškite, kada išvykstate
Šeimininkams svarbu sutvarkyti butą po svečio išvykimo ir paruošti kitiems svečiams. Standartiškai išvykimas yra iki 12 val, o atvykimas po 14 val. Tad tarpas vos 2 valandų. Kuomet turi kelis butus, tai yra laaaabai trumpas laiko tarpas. Todėl pranešdami, jog išvykstate, padedate šeimininkui nestresuojant sutvarkyti butą.
Apie šią situaciją siūlau pagalvoti ir iš kitos pusės. Įsivaizduokite, jūs į miestą atvykstate ryte ir vietoj trinimosi kažkur, norėtumėte jau apsistoti Airbnb bute anksčiau. Teoriškai galėtumėte, nes prieš jus buvęs svečias išvyko 8 valandą ryto, o buto šeimininkas galėjo per valandą sutvarkyti ir paruošti butą jums. Bet realybėje buvęs svečias nepranešė šeimininkui, kad išvyko, tad ir šeimininkas į butą įeiti galėjo tik po 12:00. Pagaunate mintį?
Ir pabaigai, apie tai, kad namų taisyklių laikymasis yra privalomas, jau nebekalbėsiu. Jei parašyta – nerūkyti kambaryje, tai ir nerūkykit. Jei pasakyta, jog butas neskirtas vakarėliams, tai ir nesikvieskite 20 triukšmingų draugų. Čia jau turėtų būti elementaru kaip 2 x du. 🙂
Labas,esu ”host”,naujokas,del patirties neturejimo siemet ”nudegiau”,tad demesingai perskaiciau Jusu straipsni,aciu
Taiklu ir konkretu!