Klaipėdiečiai jau turėjo pastebėti jog nuo birželio 1d. pradėjo veikti nauja įlipimo/išlipimo į/iš autobuso tvarka. Ji nėra sudėtinga: a) įlipti reikia pro priekines duris, b)parodome vairuotojui pravažiavimo bilietą/atsižymime bilietėlį c) tik sulipus keleiviams į autobusą atidaromos vidurines ir galines duris pro kurias išlipame. Paprasta. Visgi važinėjant autobusais susidarė įspūdis jog klaipėdiečiai neskaito/nesiklauso žinių ir svarbiausia neskaito užrašytų ženklų paaiškinimų ant autobuso durų. Štšai tokiems buvo sukurtas šis trumpas mokomasis klipukas apie naująją tvarka(jis rodomas autobuse):
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=_poW2_hLIG4[/youtube]
O čia mano savaitės patirtis važinėjant autobusais pagal naująją tvarką.
#Situacija I : užrašų neskaitanti autobusų asė.
Išlipti atsistoja akivaizdi autobusų asė – turginė bobulyte(~55-60 metų su pintu krepšiu salotų). Atsidaro priekinės durys, lipa trys keleiviai. Dar pirmasis nespėjo įlipti, o bobulytė jau paleido kakarinę „atidaryk duris!“. Praėjo penkios sekundės, šūksnis pasikartojo. Maniau jau pasileis keiksmų kruša… Bet keleiviai jau sulipo ir durys atsidarė, tad keiksmų nebeišgirdome.
#Situacija II: nauja tvarka tyliai nepatenkintas vairuotojas
Atsistoju prie priekinių durų. Deja nesulaukiu kol jos atidarys. Atsidaro galinės. Ir taip visose stotelėse. Panašu jog vairuotojas sėkmingai ignoruoja naująsias taisykles. Patiko vienos merginos poelgis. Ji atsistojo prie priekinių durų ir nesulaukusi kol jos atsidarys pabeldė. Atidarė 🙂 Respects merginai, aš nebūčiau drįsusi taip padaryti.
#Situacija III: žmonės tinginiai
Įlipame pro priekines duris. Spėkite kur visi tie žmonės nutupia? Ogi ten kur prisilietė koja vos tik įlipus pro duris. Prie pat durų. Priekyje autobuso kamštis, gale tuščia. Kol ramiai įsitaisiusi gale žvalgausi pro langą, vairuotojas kelis kartus liepė žmonėms pasitraukti nuo praėjimo – judėjimas buvo minimalus… Va čia gali būti naujos tvarkos trūkumas. Teks žmonėms išmokti judėti.
#Situacija IV: idealus taisyklių laikymais
Ne tik įlipimas išlipimas vyko pagal taisykles, bet vairuotojas paprašė parodyti pravažiavimo bilietus arba atsižymėti vienkartinius bilietėlius. Tai buvo vienintelis toks vairuotojas!
Beje, ne visuose autobusuose įvesta ši tvarka. Oficialiai kolkas bandoma įdiegti tik 1, 9, 12 ir 16 maršruto autobusuose, tačiau važiavau ir 3 ir 14 kuriose veikė ši tvarka. Tad stebėkite ženklus kaip reikia elgtis autobuse.
Vienintelio ko tikiuosi iš šios tvarkos, tai kad į autobusą bus neįleidžiami taip vadinami bomžai, nuo kurių dūsta visas autobusas…
Įdomu ar kituose miestuose kas nors bandė įdiegti panašią ar kitokią tvarką(neskaitant Kedainių)?
Kažkada labai senai, kai dar baisingai jaunas buvau (8-10 o gal ir daugiau metų atgal) Vilniuje buvo panaši tvarka, tik papildomai prie vidurinių durų dar stovėdavo ir kontrolierius, tai įlipti buvo galima per pirmas ir vidurines duris. Tačiau tvarka galiojo labai trumpai (2 savaites rodosi), nes rytais, man dar tada keliaujant į mokyklą, o gi kitiems į darbą, prie autobusų susidarydavo baisingos žmonių eilės. Tas pats kartodavosi ir žmonėms grįžinėjant iš darbų. Nežinau kaip Klaipėdoj yra su keleivių srautais viešajame transporte piko metu, bet gal jau geriau retsykiais dusinantys bomžai, nei 5-10 stovėjimas stotelėje kol visa žmonių minia sulipa.
O žinai, aš džiaugčiausi, jei tokią tvarką įvestų Vilniuje. Kiek man pasakojo dėdė, tarybiniais metasi buvo būtent tokia tvarka: priekinės durys įlipimui, konduktorius prižiūri tvarką ir tikrina bilietus, o dvejos kitos – išlipimui. Tai čia atgal į praeitį, bet labai teisingai. Trūksta tik tokių vairuotojų, kurie tikrintų ir stebėtų, ar visi pasižymi, ar turi mėnesinius, ar perka bilietėlius.
Pasirodo ir anksčiau taip buvo bandoma daryti. Įdomu dl kokių priežąsčių tokios tvarkos buvo atsisakyta.
Ir man įdomu kas dėsis piko metu. Dabar vasara, nėra mokinukų, studentų važinėjančių, tad srautai mažesni(išskyrus autobusus į pajūrį). Bet rudeniop pasimatys tikroji situacija.
Aš ir nežinojau jog seniau tokia tvarka egzistavo, maniau tai tik šių laikų išmįslas 🙂
O šiaip jei jau Švedijoje tokia sistema veikia, o tikiu veikia ir kitose šalyse, tai gal ir Klaipėdoje prigis. Aišku bobulytėms bus ilgas ir skaudus persilaužimo periodas.
Beje, komposterių elektrinių Klaipėdos autobusuose nėra. Net nežinau ar bandė juos čia įgivendinti. Šiauliuose bandė, bet neįsivaizduoju ar prigijo – nevažiavau autobusu kokius porą metų(jei ne daugiau).
kaip idomu, nezinojau kad Lietuvoj senais laikais tokia tvarka buvo (: smagu kad ivede tokia Klaipedoj. siuo metu gyvenu svedijoje, cia kitaip ir nebuna, visada tik per priekines ilipsi. nebent mama su vezimeliu, tada jai paslaugiai atidaro vidurines duris ir dar biski nuleidzia autobusa kad patogiau butu ivezt. biski susidaro eile, bet visi kadangi operatyviai is anksto pasiruose savo bilietus, tai ne taip jau ilgai ir uztrunka.
o bobulytes ipras po biski. juk prie komposteriu elektriniu jau iprato turbut.
Airijoje irgi panasi. Tik taloneliusperki pas vairuotoja. Beti ilipi ir islipi per priekines duris 🙂
Keista bet nebuna jokiu grusciu viduje. Visi tiesiog supratingai pasitraukia ir tiek 😉
Lietuvoje gal irgi ipras…
JAV irgi kažkas panašaus, bet ten toks aparatas stovi prie vairuotojo, ir kai įlipi gali sumesti pinigus arba perbraukti nuolatinį bilietą, kuris supypsi jeigu tinka. Įlipi per priekines duris, išlipi per visas. Bet ten tokio net noro apgauti, ir lipti per vidurines ar užpakalines duris niekas net nesumąsto.. Tad tokio, palaukti nėra, vyksta viskas greitai.