Anot 2011 metų Gartner Tyrimų ataskaitos, 50% organizacijų valdančių inovacinius procesus juos geimifikuos dar iki 2015 metų. Ką reiškia ši tyrimo išvada ir kas ta Lietuvoje vis plačiau apkalbama geimifikacija?
Geimifikacija nėra kažkas naujo ir stebuklingo. Šis procesas atsirado ne dabar, ne praeitais metais, o egzistavo, galima sakyti, nuo civilizacijos susiformavimo pradžios. Elementarus ir daug kur naudojamas geimifikacijos pavyzdys – kariniai laipsniai. Kuo geresnis karys (“žaidėjas”) esi, tuo aukštesnį laisnį turi. Kalbant terminais, geimifikacija(ang. Gamification) yra įvairių verslo ar gyvenimo procesų sužaidybinimas, žaidimo elementų panaudojimas skatinant atlikti tam tikrus veiksmus. Tai technika sukurta siekiant padidinti verslo produktyvumą ir labiau įtraukti klientą.
Pasakoti kas yra geimifikacija galima daug ir plačiai, tačiau mane labiau domina akivaizdūs ir aiškūs geimifikacijos pritaikymo gyvenime ir versle pavyzdžiai.
Šie video akivaizdus pavyzdys, kad žmonės tokie sutvėrimai, kurie daro tik tai kas jiems malonu, sukelia azartą, priverčia jaustis ypatingais, išskirtiniais. Žmonėms patinka žaisti ir, svarbiausia, laimėti. Jei kažkoks veiksmas sukelia žmonėms laimę, jie tą veiksmą kartos dažniau. Tai Linkmumo teorija (ang Fun Theory), kurią iliustruoja visi trys video.
Žaidimų dizaineris profesorius Jesse Schell jau piešia ateitį kurioje kiekvienas žmogaus veiksmas ir sprendimas bus motivuojamas žaidimų. Kiekvienas procesas turės taškus, taisykles ir apdovanojimus. J.Schell įsivaizduojamoje ateityje galbūt net valdžia skirs taškus už vaikščiojimą pėščiomis vietoj važiavimo su automobiliu, reklamuotojai seks žmonių žvilgsnį ir skirs taškus už tai kad šie atkreipė dėmesį į reklamą. Įdomi ateitis laukia, ar ne?
Anot J.Schell žaidimą sudaro trys pagrindiniai punktai:
- Tikslas (išsivalyti dantis su dantų šepetėliu)
- Taisyklės (valytis dantis 2 min)
- Atsakas (valant dantis, gaunamas signalas, kurispaverčiamas žinute ant veidrodžio – jame matome surinktus taškus, papildomus taškus už kiekvieną ilgiau dantis valytą sekundę ir pan).
Pasak J.Schell, esant tokiai sistemai, tiek 5-metis, tiek 20-metis valys dantis valandų valandas…
Šios geimifakacijos formulės paslaptis – momentinis atsakas. Žmogui patinka žinoti rezultatą ir juo mėgautis iškart. Internetas, ir ypač socialiniai tinklai sudarė itin palankias salygas geimifikacijai. Visi mūsų pasiekti, uždirbti taškai iškart atsispindi pvz ant mūsų Facebook sienos. Pvz tuo sėkmingai naudojasi Foursquare aplikacija – aplankius vietą, žmogus “užsižymi” – gauna taškų. Nauda verslui – skatina vietos žinomumą ir suteikia pasitenkinimą žmogui.
PS. terminas geimifikacija (ang. Gamificaton) dar neturi patvirtinto lietuviško atitikmens, todėl šiame įraše leidau sau naudoti sulietuvintą anglišką terminą. Jau dabar galima rasti straipsnių, komentarų, kur geimifikacija lietuviškai vadinama sužaidybinimu, žaidyba, žaidimizacija, tad gal būt greitu metu turėsime oficialų terminą.
Comments are closed.