Nepasitikėk, Raudonkepuraite, pilku Tripadvisor atsiliepimų vilku

Kiek kartų forumuose/FB/draugų tarpe užklausus kokių nors rekomendacijų viešbučiui ar restoranui, gavai nuorodą į Tripadvisor.com portalą? Tikrai ne vieną ir ne du.

Tačiau ar Tripadvisor patikimas?

Aš sakau NE!

Aklai pasitikėti Tripadvisor atsiliepimais negalima, kadangi jie nebūtinai yra tikri ir teisingi. Aš nekalbu apie tai, kad žmonės dažnai palieka atsiliepimus neatvėsus emocijoms, arba nebūdami objektyvūs. Pvz., aš galiu palikti gerą atsiliepimą dėl to, kad padavėjas buvo seksi, visai nevertindama to, kad virtuvės šefas patiekalą perkepė. Bet dabar kalbu apie tai, jog atsiliepimai gali būti užsakomi, perkami su tikslu pagerinti pozicijas ar numušti konkurentą. Netiki?

  • Tripadvisor atsiliepimus gali pateikti BET KAS – tik tavo sąžinė žino, ar tu ten tikrai buvai, o gal tau sumokėjo, kad parašytum atsiliepimą.

  • Įmonės, ypač didžiuosiuose miestuose susiduria su milžiniška konkurencija ir suinteresuotos gauti kuo daugiau atsiliepimų, nepaslaptis, jog daug perka netikrų atsiliepimų.

  • Tripadvisor perkamų atsiliepimų skandalai skamba nuolat, tą daro net ir didelės tarptautinės kompanijos.

Mąstyk kaip nusikaltėlis

Visuose detektyvuose anksčiau ar vėliau nuskamba patarimas „mąstyk kaip nusikaltėlis“, nes realiai tik taip gali suprasti kaip viskas vyksta ir kaip tai sustabdyti. Mūsų atveju nieko nestabdysi, tačiau pagalvok.

Ar gali palikti atsiliepimą portale Tripadvisor apie vietą, kurioje nesi buvęs? Štai, pavyzdžiui, apie kokį nors Naujosios Zelandijos super grand 5* viešbutį? Be problemų! Tereikia prisijungti prie Tripadvisor ir viskas! Vienas mygtuko paspaudimas ir gali pyškinti atsiliepimus visiems iš eilės ir tik tavo sąžinė gali sustabdyti nuo atsiliepimų palikimo ten, kur nesi buvęs.

Taigi, jei tu gali palikti atsiliepimus apie vietas, prie kurių nesi nė arti priėjęs, tai kas trukdo tų vietų savininkams patiems palikti gerus atsiliepimus ir taip vilioti patiklius klientus? Iš kitos pusės galbūt konkurentai mėšlą pila, tad praleisi galimybę aplankyti neįtikėtinai gerą vietą.

Kuomet reikia spręsti ar galiu pasitikėti atsiliepimais, visuomet įjungiu šią nusikaltėlio logiką, kad suprasčiau ar reitingai/atsiliepimai bent kiek patikimi, o gal visiškai feikiniai.

Palyginimui, kalbant apie viešbučius, Booking ir Airbnb palikti atsiliepimus gali tik tie, kurie yra apmokėję ir apsistoję. Jei nėra užsakymo – nėra galimybės palikti atsiliepimų. Taigi, tikimybė pamatyti tikresnį atsiliepimų vaizdą išties realesnė.

Tai realiai vyksta

Jei galvoji, kad čia fantastikos sritis ir visi sąžiningi – pavydžiu tau gyvenimo idealaus pasaulio burbule. Apie netikrus Tripadvisor atsiliepimus rašyta ne kartą. Keletas rimtesnių straipsnių užsienio spaudoje:

 

Ir jei manote, kad netikri atsiliepimai yra baisu, tai ši naujiena jus pribaigs:

Bičas sukūrė netikrą restoraną, įkėlė į Tripadvisor ir per puse metų, pasitelkus netikrus atsiliepimus, iškėlė į Top 1 vietą tarp 18 tūkstančių Londono restoranų.

Jūs jaučiate kaip tai skamba?

Reitingo viršūnėje atsidūrė restoranas, kuris neegzistuoja!

Nežinau kaip sudėlioti žodžius, jog nuskambėtų ne kaip visiškas kosmosas. Wow! Ir kaip dabar tikėti tuo ką skaitai Tripadvisor?

Ok, sugražinkime tikėjimą žmogiškumu

Gal nėra taip ir visai blogai, jei Tripadvisor naudoji kaip NE pagrindinį ir vienintelį, tačiau kaip vieną iš kelių šaltinių patvirtinantį informaciją, kurią radai kituose šaltiniuose.

Aš pati rašau atsiliepimus į Tripadvisor. Tikrus. To ką išbandžiau ir ką mėgstu. Tokių žmonių tikrai yra, kurie ne už pinigus, o tiesiog, for fun, rašo tuos atsiliepimus ir jie išties naudingi.

Plius Tripadvisor yra forumas, skelbiamos įvairios naujienos, patarimai, tad portalas yra naudingas, kad ir kaip skeptiškai žiūrėčiau į atsiliepimų sistemą.

Visgi, kitą kartą prieš siunčiant linką draugui į kokio nors viešbučio atsiliepimus, pagalvokite dar kartą 😉

Facebook Comments Box
(Perskaityta iš viso: 312, šiandien: 1)

One thought on “Nepasitikėk, Raudonkepuraite, pilku Tripadvisor atsiliepimų vilku”

  1. Na man nėra tekę susidurti su tuo, kad atsiliepimai buvo visiškai kitokie nei pats viešbutis ar restoranas. Aišku, vieni labai perspaudžia ir mano tik neigiamas puses bei jas aprašo. Kitiems tai ką mato kiti yra tiesiog juokinga ir jie nekreipia į tai dėmesio. Aš va esu vienas iš tų žmonių. Esu girdėjusi, kai į viešbutį ateina žmonės ir fotkina viską ir deda į TA, bet jie ir perka kelionės paketus už 400 eur, tai nėra juk ko norėti.
    Bet tas eksperimentas su TOP1 restoranu buvo genialus ir tikrai atskleidė tiesą, jog viską virtualioje realybėje galima pafeikinti ir kad tie geri atsiliepimai labai veikia žmones, o tuo pačiu ir verslą 🙂

Comments are closed.